english | česky
home

Aktuality

Miri famiľija II / Sar phiravas andre škola / (Džal dureder andal o numeros 1-2) / Můj život II / Jak jsem chodil do školy / (Pokračování z čísla 1-2)

Autor vypráví zejména o své docházce do základní školy, jak si zvykal v prostředí pro něj neobvyklém, jak se bál učitelky. Zásadní význam mělo setkání s romským učitelem ve čtvrté třídě. Měl na Matěje dost vysoké nároky, chtěl, aby romský žák dokázal ostatním, že také něco dovede. Matěj Šarközi absolvoval zemědělské učiliště a nastoupil základní vojenskou službu do jihočeského Písku, kde po vojně zůstal. Jezdil s buldozerem, byl bagristou. Poté, co vážně onemocněl, se stal opravářem hudebních nástrojů. Ještě jednou změnil práci, ale po sametové revoluci ztratil zaměstnání, protože byla zrušena výroba v podniku, kde pracoval. Zamýšlí se nad nezaměstnaností, která postihla i další členy jeho rodiny.


1995_3-s.49-53_Sarkozi.pdf:

Publikace: 3/1995
Témata: vzdělávání Romů orální tradice / memoráty
Země: Česká republika Slovensko
Autor: Šarközi, Matěj
Bibliografický odkaz: Šarközi, Matěj. 1995. Miri famiľija II / Sar phiravas andre škola / (Džal dureder andal o numeros 1-2) / Můj život II / Jak jsem chodil do školy / (Pokračování z čísla 1-2). Romano džaniben 2 (3): 49–53.
časopis·krajinou příběhů·romistické utopie·ostatní projekty·metodiky·o nás